Obchodní podmínky

Obchodní podmínky pro nákup dárkových poukazů na e-shopu e-kary.cz

  1. Úvodní informace, vymezení základních pojmů
    • Tyto obchodní podmínky (dále jen „OP“) společnosti E-MOTION park s.r.o., IČO: 06059031, DIČ: CZ06059031, se sídlem Novinářská 1113/3, Mariánské Hory, 709 00 Ostrava, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě pod spisovou značkou C 70466 (dále „Prodávající“) tvoří nedílnou součást kupní smlouvy, kterou Prodávající uzavírá se svými zákazníky, a to prostřednictvím internetového obchodu umístěného na internetové doméně https://e-kary.cz/ (dále „Internetový obchod“), na kterém si mohou zákazníci objednat a zakoupit od Prodávajícího dárkové poukazy.
    • Smluvní vztah je uzavřen v souladu s právním řádem České republiky. Práva o povinnosti smluvních stran neupravená těmito OP se řídí občanským zákoníkem. Je-li smluvní stranou spotřebitel ve smyslu § 419 občanského zákoníku, řídí se právní vztahy mezi stranami rovněž zákonem o ochraně spotřebitele.
    • Kontaktní a identifikační údaje Prodávajícího jsou:

Název:                E-MOTION park s.r.o.

Adresa:               Novinářská 1113/3, Mariánské Hory, 709 00 Ostrava

IČO / DIČ:           06059031 / CZ06059031

Tel.:                   +420 771 157 575

e-mail:                info@e-kary.cz

  • Kupní smlouva, jakož i OP jsou v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce. Ustanovení kupní smlouvy odchylná od OP je možné sjednat v písemné formě, na základě individuálního jednání mezi zákazníkem a Prodávajícím. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před těmito OP.
  • Prodávající je oprávněn tyto OP měnit či doplňovat. Zákazník je vázán zněním OP platných v okamžiku odeslání objednávky (návrhu na uzavření kupní smlouvy) ze strany zákazníka. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění OP. 
  • Zákazník uskutečněním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením smlouvy řádně seznámil s úplným zněním těchto OP, jejichž nedílnou součást tvoří reklamační řád (článek 6. těchto OP), a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v okamžiku odeslání objednávky.
  • Fakturu obsahující základní údaje smlouvy a daňový doklad, obdrží zákazník jako přílohu potvrzení objednávky na zadanou emailovou adresu a zákazník s tímto souhlasí. Uvedené listiny jsou zákazníkovi zaslány na e-mailovou adresu, kterou uvede při objednávce, popřípadě jsou dostupné po přihlášení se do uživatelského profilu zákazníka.
  • Není-li v těchto OP uvedeno jinak, pak mají níže uvedené pojmy následující význam:

Prodávajícím se rozumí obchodní společnost E-MOTION park s.r.o., jejíž kontaktní a identifikační údaje jsou uvedeny v odst. 1.3. těchto OP.

Zákazníkem se rozumí kupující, který je spotřebitelem nebo podnikatelem.

Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná (dále jen „zákazník – spotřebitel“).

Podnikatelem se rozumí ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Pro účely ochrany spotřebitele se za podnikatele považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Pro účely těchto OP se podnikatelem rozumí ten, kdo uzavírá kupní smlouvu v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „zákazník – podnikatel“). Uvede-li zákazník v objednávce své sídlo, obchodní firmu, identifikační číslo či daňové identifikační číslo, bere na vědomí, že pro něj platí pravidla uvedená v těchto OP pro podnikatele a nemůže se tak dovolávat práv na ochranu spotřebitele.

Nabídkou se rozumí právní jednání směřující k uzavření smlouvy, pokud je prosta omylu, obsahuje podstatné náležitosti smlouvy tak, aby smlouva mohla být uzavřena jeho jednoduchým a nepodmíněným přijetím, a pokud z něho plyne vůle navrhovatele být smlouvou vázán, bude nabídka přijata.

Objednávkou se rozumí nabídka na uzavření kupní smlouvy učiněná zákazníkem prostřednictvím k tomu určeného elektronického formuláře v Internetovém obchodě. Náležitosti objednávky jsou stanoveny dále v těchto OP.

Potvrzením objednávky se rozumí závazné potvrzení objednávky e-mailem, odeslaným Prodávajícím na e-mailovou adresu zákazníka.

Produkty se pro účely těchto OP rozumí produkty Prodávajícího, jež jsou prezentovány ve webovém rozhraní Internetového obchodu.

  1. Objednávka, uzavření a předmět kupní smlouvy
    • Umístěním produktů v Internetovém obchodě není nabídkou k uzavření kupní smlouvy. Zákazník vybráním položky z nabídky produktů Prodávajícího v Internetovém obchodě a jeho následným objednáním (prostřednictvím vyplnění objednávkového formuláře) činí Prodávajícímu návrh na uzavření kupní smlouvy. Odesláním objednávky zákazníkem a jejím potvrzením ze strany Prodávajícího, vzniká kupní smlouva. Po přijetí objednávky Prodávajícím bude zákazníkovi zaslán e-mail potvrzující její přijetí. Podmínkou platnosti objednávky (návrhu na uzavření kupní smlouvy) je vyplnění veškerých náležitostí objednávkového formuláře a souhlas zákazníka s těmito OP.
    • Předmětem kupní smlouvy je na straně jedné závazek Prodávajícího dodat zákazníkovi jím objednaný produkt – dárkový poukaz – a to dle závazného výběru zákazníka v Internetovém obchodě, za podmínek stanovených v kupní smlouvě a těchto OP, a na straně druhé závazek zákazníka předmět koupě převzít a řádně zaplatit Prodávajícímu kupní cenu.
    • Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než zabezpečené elektronické nebo písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky.
    • Odesláním objednávky nedochází k uzavření smluvního vztahu (kupní smlouvy). Kupní smlouva je uzavřena až doručením přijetí objednávky Kupujícím.
    • Před zasláním objednávky Prodávajícímu je zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle zákazník Prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku”. Údaje uvedené v objednávce jsou Prodávajícím považovány za správné. Prodávající je po obdržení objednávky zákazníka oprávněn tuto potvrdit, v elektronické formě, a to zaslání potvrzovacího e-mailu na adresu elektronické pošty zákazníka uvedenou v objednávce.
    • Rekapitulace objednávky v objednávkovém procesu Internetového obchodu není její přijetím (akceptací) ze strany Prodávajícího, nýbrž pouze automatizovanou informací o jejím zaevidovaní pod přiděleným číslem. Následně bude objednávka Prodávajícím zpracována a zákazníkovi bude doručeno buď elektronické potvrzení objednávky (akceptace) příp. jiné vyrozumění ze strany Prodávajícího.
    • Zákazník bere na vědomí, že Prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu.
    • Dodatečná změna či zrušení objednávky, která již byla potvrzena Prodávajícím je možná pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Prodávající tak není povinen akceptovat změnu objednávky zejména v okamžiku, kdy již přijal od zákazníka platbu či poskytl zákazníkovi plnění v souladu s kupní smlouvou.
    • Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí zákazník sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
    • Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než zabezpečené elektronické nebo písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky. Převzetí nevyžádaného plnění ze strany zákazníka neznamená přijetí nabídky.
  2. Informace o produktech v Internetovém obchodě
    • Veškerá prezentace produktů umístěných v Internetovém obchodě je informativního charakteru a není nabídkou ve smyslu § 1732 odst. 1 občanského zákoníku a Prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně těchto produktů. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
    • Informace o produktech a ceně uváděné Prodávajícím v Internetovém obchodě jsou pro smluvní strany závazné, s výjimkou zjevných chyb.
    • Ceny produktů jsou v Internetovém obchodě uváděny včetně všech daní (např. DPH) a poplatků.
    • Cena produktů zůstává v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní Internetového obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost Prodávajícího uzavřít se zákazníkem kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
    • Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby.
  3. Platební podmínky, úhrada kupní ceny
    • Cenu nabízených produktů a případné další náklady spojené s dodáním produktů dle kupní smlouvy může zákazník uhradit Prodávajícímu následujícími způsoby:
  • bezhotovostně předem platební kartou.
  • Prodávající vyžaduje úhradu celé kupní ceny před poskytnutím produktů zákazníkovi. Zákazník je povinen uhradit kupní cenu předem před poskytnutím objednaných produktů, a to ve lhůtě splatnosti uvedené v daňovém dokladu.
  • Prodávající nepožaduje od zákazníka zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení odst. 4.2. těchto OP ohledně povinnosti zákazníka uhradit Kupní cenu zboží předem.
  • Případné slevy z ceny produktů poskytnuté Prodávajícím zákazníkovi nelze vzájemně kombinovat v případě, že tak nestanoví podmínky slevové akce.
  • Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Cena nabízených produktů tak obsahuje DPH. Zákazník je povinen zaplatit kupní cenu ve výši, ve lhůtě a způsobem sjednaným v kupní smlouvě, a není-li tak ujednáno v kupní smlouvě, pak dle podmínek stanovených v těchto OP. Jako podklad k zaplacení kupní ceny vystaví Prodávající na uhrazenou konečnou kupní cenu daňový doklad (fakturu), a to v souladu s příslušnými právními předpisy a s použitím údajů, které byly zákazníkem uvedeny při objednávání produktů. Prodávající vystaví ohledně plateb prováděných na základě smlouvy zákazníkovi daňový doklad, který slouží jako doklad o zakoupení produktu.
  • V případě bezhotovostní platby je závazek zákazníka uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet Prodávajícího.
  1. Dodání objednaných produktů
    • Prodávající je povinen dodat zákazníkem objednané produkty nejpozději do 5 pracovních dnů ode kdy zákazník uhradí Prodávajícímu kupní cenu.
    • Prodávající splní povinnost dodat zákazníkovi jím objednané produkty odesláním poukazů na e-mail zákazníka. Doručení poukazu na emailovou adresu zákazníka se považuje za převzetí objednaných produktů zákazníkem.
  2. Práva z vadného plnění, reklamační řád
    • Prodávající odpovídá zákazníkovi, že dodaný produkt při převzetí nemá vady. V případě, že produkt při převzetí není ve shodě s kupní smlouvou, má zákazník právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu, nejpozději do 10 pracovních dnů od oznámení vad zákazníkem, uvedl produkt do stavu odpovídajícímu kupní smlouvě.
    • Vadné plnění uplatňuje zákazník bez zbytečného odkladu u Prodávajícího, nejpozději však do dvou let od převzetí objednaného produktu.
    • Pro reklamaci zákazník kontaktuje Prodávajícího e-mailem na adrese info@e-kary.cz. Pro snazší identifikaci objednávky zákazník v emailu uvede číselné označení daňového dokladu, prokazující koupi produktu nebo číslo objednávky zákazníka v Internetovém obchodě. Zákazník dále uvede Prodávajícímu popis všech závad produktu. O způsobu vyřízení reklamace informuje Prodávající zákazníka e-mailem.
    • Zákazník může požadovat bezplatné odstranění vady, přiměřenou slevu z kupní ceny a není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad – tedy opětovné zpřístupnění produktu v bezvadné formě. Není-li oprava nebo výměna možná, na základě odstoupení od smlouvy může zákazník požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. Zákazník je povinen oznámit své právo z vadného plnění, které si zvolil, bez zbytečného odkladu po oznámení vady – jinak má pouze práva jako při nepodstatném porušení smlouvy. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li zákazníkovi, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo má právo od kupní smlouvy odstoupit.
    • Práva zákazníka z vadného plnění podléhají promlčení. Zákazník je povinen vadu prodávajícímu oznámit bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. Jedná-li se o skrytou vadu, musí vadu oznámit bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do 2 let po zpřístupnění produktu.
    • Prodávající není povinen nároku zákazníka z vadného plnění vyhovět, pokud prokáže, že tento před převzetím o vadě produktu věděl nebo ji sám způsobil. Prodávající neodpovídá za vady vzniklé na straně zákazníka (např. nečitelný, špatně vytisknutý poukaz).
  3. Odstoupení od smlouvy a dále zvláštní ustanovení pro zákazníka – spotřebitele, ADR
    • Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy, pokud zjistí, že zákazník porušil smlouvu podstatným způsobem. Pro účely této smlouvy se za podstatné porušení této smlouvy považuje také prodlení zákazníka s úhradou kupní ceny nebo dílčí úhrady (splátky) více jak 10 dnů po době splatnosti.
    • Je-li kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku, má zákazník-spotřebitel podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku, právo bez udání důvodů odstoupit od uzavřené smlouvy do 14 dní od převzetí objednaného produktu. Odstoupení od kupní smlouvy musí být Prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.
    • Zákazník – spotřebitel výslovně bere na vědomí, že předmětem kupní smlouvy je produkt v digitální formě. Zároveň s tím zákazník výslovně souhlasí, aby mu takové plnění za úplatu bylo Prodávajícím poskytnuto před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy dle odst. 7.1 těchto OP. V takovém případě zákazník – spotřebitel bere na vědomí, že tím takové právo odstoupit od smlouvy zaniká.
    • Zákazník, který není spotřebitelem (zákazníkem – spotřebitelem), může odstoupit od kupní smlouvy pouze v případech stanovených občanským zákoníkem.
    • Prodávající je v případě odstoupení od smlouvy ze strany zákazníka povinen mu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží do 30 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od zákazníka přijal, a to na bankovní účet, který zákazník uvedl v odstoupení od smlouvy, jinak na bankovní účet, z něhož zákazník uhradil kupní cenu Prodávajícímu.
    • Zákazník bere na vědomí, že v okamžiku, kdy Prodávajícímu bude doručeno odstoupení od smlouvy, bude zákazníkovi znemožněn přístup k předmětu koupě.
    • Zákazník – spotřebitel má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, se sídlem Štěpánská 44 110 00 Praha 1, web: adr.coi.cz, e-mail: adr@coi.cz. Zákazník – spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/. V ostatních případech je pro řešení vzájemných sporů mezi Prodávajícím a zákazníkem dána pravomoc obecných soudů České republiky. Veškeré spory z těchto OP nebo kupní smlouvy tak budou řešeny a rozhodovány podle českého procesního práva. Mezi účastníky bylo v souladu s ustanovením § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu, dohodnuto, že pro rozhodování sporu mezi nimi je místně příslušný soud, v jehož obvodu má Prodávající své sídlo.
  4. Licenční oprávnění
    • Nákupem produktu získává zákazník dárkový poukaz v digitální formě. Má-li poukaz datum splatnosti, zákazníkovi je umožněn tento poukaz využít pouze do data splatnosti, datum je řádně uvedeno na poukazu.
  5. Zasílání obchodních sdělení
    • Zákazník bere na vědomí, že v souladu se zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti) je Prodávající v souvislosti s prodejem zboží oprávněn využít podrobnosti elektronického kontaktu zákazníka pro potřeby šíření obchodních sdělení týkajících se vlastních obdobných výrobků nebo služeb.
    • Zákazník může odmítnout příjem takovýchto zpráv přímo v každé jednotlivé zprávě, a to na jejím textovém konci.
  6. Doručování písemností
    • Není-li mezi smluvními stranami dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně nebo v textové podobě ve smyslu ustanovení § 1819 občanského zákoníku, a to elektronickou poštou (vč. e-mailové korespondence), osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle volby odesílatele). Zákazníkovi je doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v objednávkovém formuláři.
  7. Ostatní a závěrečná ustanovení
    • Zákazník není oprávněn při využívání webového rozhraní Internetového obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní Internetového obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků Prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.
    • Pro účely kontraktace s mezinárodním prvkem tímto v souladu s čl. III. nařízení č. 593/2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy, přijatého Evropským parlamentem a Radou Evropské unie dne 17. června 2008 (dále jen „Řím I“), platí, že smluvní strany si zvolily rozhodným právem pro kupní smlouvu a tyto OP právo české, a to s vyloučením použití „Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží“. Touto volbou není dotčen čl. VI. Řím I, týkající se spotřebitelských smluv. Poskytují-li kogentní ustanovení právního řádu dle místa obvyklého bydliště zákazníka – spotřebitele takové osobě vyšší míru ochrany než český právní řád, je zákazníkovi – spotřebiteli v právních vztazích poskytována tato vyšší míra ochrany.
  • Je-li některé ustanovení OP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení OP.